Studenti stranieri

La normativa per l'ammissione di studenti stranieri

L'ammissione ai corsi dei cittadini stranieri è regolata dalla normativa e i relativi allegati disponibile sul sito WEB del Ministero (MIUR).

Isee

Per l'anno accademico 2017/2018 è in vigore la convenzione tra Fondazione Milano e il Centro Servizi Fiscali Milano SRL per il rilascio dell’attestazione ISEE agli studenti stranieri non residenti in Italia.
Come contattare il Centro Servizi Fiscali Milano SRL  - pdf
Documenti necessari pdf italiano -  pdf english

Le opportunità di studiare a Milano

Fondazione Milano aderisce alle iniziative del Comune di Milano e al protocollo d’intesa Study in Milan tra Camera di Commercio di Milano, Comune di Milano e dodici atenei milanesi, per accrescere l’internazionalizzazione della città di Milano, facilitando l’accoglienza degli studenti stranieri.

Comune di Milano

• EASYMI, un sito, una card, una App
    programma dedicato in esclusiva a tutti gli studenti iscritti presso una delle università o delle accademie della città di Milano, inclusi studenti Erasmus o di cittadinanza non italiana. Sconti e convenzioni per attività culturali e il tempo libero
    __________________________________
    EasyMi is the program exclusively dedicated to students enrolled in a university or academy in the city of Milan, including Erasmus and foreign students. It's young, easy, full of advantages and offers for everybody who, like you, lives the city as a student but also wants to have fun. Restaurants, music, books, sport, concerts, shows and so much more.

Study in Milan

• Il sito web Study in Milan raccoglie informazioni sul permesso di soggiorno, codice fiscale, servizio sanitario
    la Milan Identity Card permette di accedere a sconti sulle attività culturali e trasporti
    _________________________________
    The Study in Milan website aims to reach all international students, offering them opportunities and ready access to services, and to make living and studying easier by helping to know Milan city and its universities.

Into Study in Milan on one side useful informations are gathered to know:

how to get the Study Residence Permit (available in English, Spanish, Chinese and Italian language)
Enrollment to the Records Office, Visas and Immigration
Codice Fiscale (tax registration No.)
Enrolment at the Italian National Health Service (SSN) to get National Health Card
Housing

and on the other side offers and facilities for M-Id cardhorlder, such as free museums, meetings and visits to atelier and theatre backstage, discounted theatre shows, one ticket (one only) with special rate on Trenord's Malpensa express train from Malpensa airport to Milan city see how to get it here